Inhoud van de pagina
Tegenwoordig is het hebben van een website een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf. Je bent beter vindbaar, klanten kunnen lezen waar je als bedrijf voor staat en misschien haal je zelfs wel nieuwe klanten binnen. Al met al is een website een digitaal visitekaartje dat voor iedere internetgebruiker zichtbaar is. Maar, waar moet een goede website eigenlijk aan voldoen? Hieronder praten we je bij.
1. Veiligheid
Veiligheid staat natuurlijk voorop. En dat geldt ook voor jouw website. Internetbezoekers moeten namelijk veilig kunnen rondstruinen op jouw site zonder dat er met hun persoonsgegevens worden gesjoemeld, of dat er foutmeldingen ontstaan. Zo moet een goede website onder andere aan een SSL-certificaat voldoen. Je kunt een SSL-certificaat herkennen aan het slotje naast de url. Weet je niet goed hoe je jouw website veilig genoeg maakt? Je kunt een website of webshop laten maken en vaak wordt er in dit proces ook de veiligheid van de website meegenomen.
2. Snelheid
Iemand heeft jouw website gevonden in de zoekresultaten van Google en klikt erop. Helaas duurt het laden van jouw website erg lang, waardoor die persoon is afgehaakt. Misschien ben je zelfs wel een klant misgelopen. Jammer genoeg gebeurt het vaak dat mensen wegklikken. Want wist je dat de meeste mensen al afhaken wanneer een website langer laadt dan drie seconden? Dat is zonde. Redenen genoeg dus om aan de snelheid van jouw website te werken.
3. Geschikt voor mobiel
Tegenwoordig googelen we heel wat af. En dat doen we meestal met onze telefoon. Het is daarom belangrijk dat ook jouw website geschikt is voor de telefoon. Dat houdt in dat je niet helemaal hoeft in en uit te zoomen voordat je uiteindelijk iets kunt lezen. De bezoeker wil immers binnen een oogopslag de inhoud van de website kunnen doornemen.
4. Vindbaar
Een goede website kan dan nog wel zo mooi zijn, maar zonder bezoekers heeft een website natuurlijk geen nut. Een website moet gevonden worden in de zoekmachines. Je moet er tussen uit zien te springen, en dat kan een moeilijke opgave zijn. Het is daarom belangrijk om te investeren in zoekmachineoptimalisatie. Dit wordt ook wel SEO genoemd. Dit is een proces waarbij je hoger in de zoekresultaten van Google kunt komen. En dat wil je natuurlijk, want een hogere positie betekent meer bezoekers en misschien ook wel meer klanten. Weet je niet goed wat SEO inhoudt, of waar je moet beginnen? Tijdens het proces van een website laten maken houdt de webdesigner vaak ook rekening met SEO.